Digital Transformation Day

Schrijf in

Overzicht event

Meer dan ooit hebben technologische innovaties een weerslag op de werking van bedrijven, organisaties en zelfs overheden. Want nieuwe technologie gaat verder dan pure automatisatie: deze kan zelfs potentieel marktverstorend werken. Digital Transformation Day geeft een praktische invulling aan de trend waar geen enkele sector aan zal ontsnappen: die van de digitale transformatie. Op deze unieke dag zal u overtuigd geraken van de vele aspecten waarmee nieuwe technologie écht het verschil kan maken, en dit in alle geledingen van de bedrijfsvoering. Voortaan beschouwt u technologie als een concurrentieel voordeel. Digitaliseer het DNA van uw bedrijf!

Event begint over:

Dagen
Uren
Minuten
Schrijf in

Sprekers

Bart Stoffels

Bart Stoffels,Content Manager,Smart Business

Als voormalig hoofdredacteur van PC Magazine kan Bart Stoffels bogen op meer dan 10 jaar ervaring als IT-journalist. Bart heeft het allemaal meegemaakt, getest én beschreven: van MS-DOS, floppy-drives, en de eerste Windows-versies tot multicore processoren, netbooks en de opkomst van NAS-systemen. Vandaag staat hij aan het roer van Smart Business en Twinkle, en is hij een overtuigd gebruiker van cloudapplicaties.

Bart Stoffels

Content Manager

Smart Business

Saskia Van Uffelen

Saskia Van Uffelen,CEO,Ericsson Belux

Saskia Van Uffelen werkt al meer dan 25 jaar in de sector van informatie- en communicatietechnologie (ICT). Ze oefende nationale en internationale functies in marketing, sales en management uit bij marktleiders als Xerox, Compaq, HP, Arinso, Bull en CSB Consulting.

Dankzij haar ervaring om een product gedreven organisatie naar een aanbieder van diensten en oplossingen te transformeren, is Saskia sinds 2014 benoemd tot CEO België en Luxemburg voor Ericsson, de erkende Europese leider van telecom oplossingen, infrastructuur, software en diensten gericht op de geconnecteerde digitale transformatie van de economie, maatschappij.

Sinds 2012 stelt het Federale Ministerie van Economische Zaken Saskia Van Uffelen aan tot de eerste ‘Digital Champion’ voor België, ter ondersteuning van de missie van Europees Commissie.

Om de uitrol van de Digitale Agenda in België te stimuleren, sensibiliseert ze alle betrokken partijen op drie vlakken:

  • de digitalisering van het onderwijs
  • het bevorderen van e-commerce en de veiligheid op het internet
  • het focussen op de digitale vaardigheden die nodig zijn om onze economie te vernieuwen.

Als manager hecht Saskia Van Uffelen groot belang aan de menselijke aspecten van samenwerking binnen een bedrijf. Ze legt sterk de nadruk op het stimuleren van de synergiën tussen de verschillende generaties aanwezig op de werkvloer. In interviews, opiniestukken en haar boek ‘Iedereen Baas!’ moedigt ze haar collega’s aan hier ook meer oog voor te hebben.

Als vrouwelijk rolmodel in leiding gevende functies werd ze o.a. bekroond

  • in 2011als ICT Woman of the Year (Data News)
  • in 2013 als Inspiring Lady of the year in Science, Technology and Research in Luxemburg (Inspiring Wo-Men)
  • in 2016 met de “Guldenspoor voor Economische Uitstraling” uitgereikt door de vereniging ‘Beweging Vlaanderen-Europa’

Saskia Van Uffelen is getrouwd en moeder van vijf kinderen.

Saskia Van Uffelen

CEO

Ericsson Belux

Olivier Van Duüren

Olivier Van Duüren,Founder,The Dualarity

In September 2016 Olivier launched The Dualarity (www.thedualarity.com), a business and a book, on how to take the pain out of your personal and business transformation, leaving you with a regained sense of spark.

After 22 years working in the senior international ranks at one of the world's most successful technology companies called Microsoft, he has a unique perspective on the intersection of innovation, transformation and human performance.

An international public speaker, trend sensemaker, executive whisperer and author, Olivier is a thought leader on personal and business transformation, innovation and on the impact of the changes around us on our society and industry.

Olivier Van Duüren

Founder

The Dualarity

Michael Fürer

Michael Fürer,BeLux Director,AirPlus International

Michael Fürer was born in Bad Homburg (Germany) in 1970. After studies Economy in Frankfurt am Main and a short stay in Washington DC, he started his professional career in Human Resources at MKI, a daughter of WorldCom. In 1999 Michael Fürer joined AirPlus International, where he successively worked in HR, as Director of Sales and as Country Manager. As manager of the international specialist in Business Travel payment, Michael Fürer is perfectly up to speed about the latest developments in virtual payment and mobile first.

Michael Fürer

BeLux Director

AirPlus International

Frederik Rosseel

Frederik Rosseel,CEO,Docbyte

Het creëren van innovatieve oplossingen voor klanten is altijd een van mijn grootste drijfveren geweest. Dat is ook de reden waarom ik Docbyte opstartte in 2006. Al vanaf het begin lag de focus van Docbyte op het creëren van herbruikbare, generieke informatiemanagement oplossingen die klanten ondersteunen in hun kernprocessen.  Een van deze oplossingen groeide uit in een product genaamd DocShifter, een platform dat gelijk welk inputformaat transformeert naar gelijk welk outputformaat. De laatste nieuwe toevoeging is de spin-out Scio, die zich hoofdzakelijk focust op auto-classificatie, conceptanalyse en oplossingen voor het ondersteunen van beslissingsprocessen. Mijn rol is daarbij altijd al gericht op het bouwen van strategische partnerships, marketing, sales management en algemeen management.

Frederik Rosseel

CEO

Docbyte

Chris Van Der Auwera

Chris Van Der Auwera,Chief of Staff to the Minister for Public Services,Minister Vandeput

Chris Van der Auwera started as Chief of Staff to the Minister for Public Services, Minister Vandeput in 2014. Before his move to the federal Policy Unit, he was entrepreneur helping companies to crack the digital collaboration code. (2010 – 2014)

He worked as program and change manager for leading companies as VRT, McKinsey, De Post and Siemens. (2004 – 2010) He was active in the management of the start-up of companies/divisions within subsidiaries of international companies. Some highlights were the launch of the first Belgian internet provider in Belgium (Belgium Online, 1996), the launch of the first ASP-services (Belgacom, 1998), the launch of a new telco in Germany and the Netherlands (Belgacom, 2000) and the foundation of an utility provider. (WattPlus, 2002).

He is passionate about business model innovation, new leadership approaches and challenging today’s status quo.

He has a Master in commercial and financial sciences from KUL (Antwerp), a second European Business Certificate in marketing from the University of Applied Sciences of Pforzheim (Germany) and an additional MBA in general management from Vlerick Business School. He attended the startathlon course at Sirris.

Chris Van Der Auwera

Chief of Staff to the Minister for Public Services

Minister Vandeput

Omar Benameur

Omar Benameur,Chief International,TransIP

Omar Benameur is sinds 1997 werkzaam in het Internet werkveld. In zijn carrière is Omar o.a. verantwoordelijk geweest voor CloudVPS en heeft hij de Cloud Divisie van KPN aangestuurd. In zijn huidige functie is Omar eindverantwoordelijk voor de Internationale activiteiten van TransIP

Omar Benameur

Chief International

TransIP

Tom Van Woensel

Tom Van Woensel

Professor of Freight Transport and Logistics

Eindhoven University of Technology and Antwerp Management School

Philip Huysmans

Philip Huysmans

Post-Doctoral Researcher

Antwerp Management School

Agenda

18 May 2017

09.30

Introductie: Trends in technologie

Bart Stoffels, Content Manager, Smart Business

Bart Stoffels

Bart Stoffels, Content Manager, Smart Business

Als voormalig hoofdredacteur van PC Magazine kan Bart Stoffels bogen op meer dan 10 jaar ervaring als IT-journalist. Bart heeft het allemaal meegemaakt, getest én beschreven: van MS-DOS, floppy-drives, en de eerste Windows-versies tot multicore processoren, netbooks en de opkomst van NAS-systemen. Vandaag staat hij aan het roer van Smart Business en Twinkle, en is hij een overtuigd gebruiker van cloudapplicaties.

Geen digitale transformatie zonder technologie. Maar over welke technologie hebben we het dan? Aan de hand van exclusief Belgisch onderzoek door IT-vakblad Smart Business, legt Bart uit hoe nieuwe technologie een steeds grotere impact heeft (en nog zal hebben) op mens en organisatie.

09.40

Keynote: De Impact van digitale transformatie op de mens

Saskia Van Uffelen, CEO, Ericsson Belux

Saskia Van Uffelen

Saskia Van Uffelen, CEO, Ericsson Belux

Saskia Van Uffelen werkt al meer dan 25 jaar in de sector van informatie- en communicatietechnologie (ICT). Ze oefende nationale en internationale functies in marketing, sales en management uit bij marktleiders als Xerox, Compaq, HP, Arinso, Bull en CSB Consulting.

Dankzij haar ervaring om een product gedreven organisatie naar een aanbieder van diensten en oplossingen te transformeren, is Saskia sinds 2014 benoemd tot CEO België en Luxemburg voor Ericsson, de erkende Europese leider van telecom oplossingen, infrastructuur, software en diensten gericht op de geconnecteerde digitale transformatie van de economie, maatschappij.

Sinds 2012 stelt het Federale Ministerie van Economische Zaken Saskia Van Uffelen aan tot de eerste ‘Digital Champion’ voor België, ter ondersteuning van de missie van Europees Commissie.

Om de uitrol van de Digitale Agenda in België te stimuleren, sensibiliseert ze alle betrokken partijen op drie vlakken:

  • de digitalisering van het onderwijs
  • het bevorderen van e-commerce en de veiligheid op het internet
  • het focussen op de digitale vaardigheden die nodig zijn om onze economie te vernieuwen.

Als manager hecht Saskia Van Uffelen groot belang aan de menselijke aspecten van samenwerking binnen een bedrijf. Ze legt sterk de nadruk op het stimuleren van de synergiën tussen de verschillende generaties aanwezig op de werkvloer. In interviews, opiniestukken en haar boek ‘Iedereen Baas!’ moedigt ze haar collega’s aan hier ook meer oog voor te hebben.

Als vrouwelijk rolmodel in leiding gevende functies werd ze o.a. bekroond

  • in 2011als ICT Woman of the Year (Data News)
  • in 2013 als Inspiring Lady of the year in Science, Technology and Research in Luxemburg (Inspiring Wo-Men)
  • in 2016 met de “Guldenspoor voor Economische Uitstraling” uitgereikt door de vereniging ‘Beweging Vlaanderen-Europa’

Saskia Van Uffelen is getrouwd en moeder van vijf kinderen.

We leven vandaag in een wereld waarin alles en iedereen met elkaar verbonden is. Grenzen vervagen. Werk-privé, maar ook op de werkvloer. Dat betekent dat de klassieke bedrijfsmodellen niet langer werken. Maar ook dat bedrijven een nieuwe mindset nodig hebben om succesvol te kunnen zijn. Één van de cruciale aspecten daarbij zijn de medewerkers. Bedrijven moeten hen de kans geven CEO van hun eigen carrière te zijn. Zij zijn de ambassadeurs van het bedrijf waarvoor ze werken. Tijdens deze keynote zal Saskia Van Uffelen eigen ervaringen en voorbeelden delen van hoe zij Ericsson Belux doorheen de digitale transformatie loodst.

10.00

Keynote: Put the Customer at the Heart, See people as the Soul And Value Digital as the Oxygen Of Your Organisation

Olivier Van Duüren, Founder, The Dualarity

Olivier Van Duüren

Olivier Van Duüren, Founder, The Dualarity

In September 2016 Olivier launched The Dualarity (www.thedualarity.com), a business and a book, on how to take the pain out of your personal and business transformation, leaving you with a regained sense of spark.

After 22 years working in the senior international ranks at one of the world's most successful technology companies called Microsoft, he has a unique perspective on the intersection of innovation, transformation and human performance.

An international public speaker, trend sensemaker, executive whisperer and author, Olivier is a thought leader on personal and business transformation, innovation and on the impact of the changes around us on our society and industry.

Digital transformation and disruption demands a transformation both on a personal and a business level. The changes that are upon us will alter the face of every industry, business and government, and even more importantly the way our society lives. Transforming while performing is a true balancing act, challenging companies of all sizes in this digital revolution powered by new technologies crossing the physical, digital and biological world. How do you find the right balance between performing – delivering on the short-term commitments of your core products and services, such as scorecard, P&L, market share – and transforming – the long-term belief in your future and the power to adapt and lead? How do you find the sparkle in your Transformation?

10.55

Netwerkpauze

Efficiënt netwerken aan de hand van een innovatieve app, onder het genot van koffie en een hapje

11.20

Break-out 1: Analytics

Break-out 1: Social

11.45

Break-out 2: Analytics

Mobile: The future of Business Travel payment

Michael Fürer, BeLux Director, AirPlus International

Michael Fürer

Michael Fürer, BeLux Director, AirPlus International

Michael Fürer was born in Bad Homburg (Germany) in 1970. After studies Economy in Frankfurt am Main and a short stay in Washington DC, he started his professional career in Human Resources at MKI, a daughter of WorldCom. In 1999 Michael Fürer joined AirPlus International, where he successively worked in HR, as Director of Sales and as Country Manager. As manager of the international specialist in Business Travel payment, Michael Fürer is perfectly up to speed about the latest developments in virtual payment and mobile first.

Travel-related suppliers inspired a big part of the mobile revolution. Today, new players emerge from unexpected places. Using a smartphone instead of cash or a plastic card to make a payment has taken off in China like nowhere else on Earth. Data from an AirPlus study shows that 91% of Chinese respondents already made payments by mobile phone, as opposed to the international average of 44%. Michael Fürer explains what can we learn from China and also takes a look at the demand for virtual payment in Belgium, a country where the average residence holds two payment cards, which is, after the UK (2,5) and Sweden (2,3), the highest cards per capita ratio in the EU.

12.10

Break-out 3: Analytics

Break-out 3: Social

12.30

Lunchpauze en networking

Tijdens de lunch wordt u getrakteerd op heerlijke broodjes en kunt u gebruik maken van een innovatieve app die het netwerken efficiënt zal begeleiden.

 

13.30

Break out 4: Cloud

Mobile: Mobile Digital Onboarding: Klantencase

Frederik Rosseel, CEO, Docbyte

Frederik Rosseel

Frederik Rosseel, CEO, Docbyte

Het creëren van innovatieve oplossingen voor klanten is altijd een van mijn grootste drijfveren geweest. Dat is ook de reden waarom ik Docbyte opstartte in 2006. Al vanaf het begin lag de focus van Docbyte op het creëren van herbruikbare, generieke informatiemanagement oplossingen die klanten ondersteunen in hun kernprocessen.  Een van deze oplossingen groeide uit in een product genaamd DocShifter, een platform dat gelijk welk inputformaat transformeert naar gelijk welk outputformaat. De laatste nieuwe toevoeging is de spin-out Scio, die zich hoofdzakelijk focust op auto-classificatie, conceptanalyse en oplossingen voor het ondersteunen van beslissingsprocessen. Mijn rol is daarbij altijd al gericht op het bouwen van strategische partnerships, marketing, sales management en algemeen management.

Voor een internationale speler in consumer finance vervingen we de verouderde retail point of sale-oplossing met mobiele en real time scanning technologie gekoppeld aan een krachtige business process engine. Hierdoor werd de onboarding van nieuwe klanten ingrijpend gewijzigd, verkort en vergemakkelijkt.

13.55

Break out 5: Cloud

Mobile: Digitale transformatie @FedGov, voorbij de quickwins

Chris Van Der Auwera, Chief of Staff to the Minister for Public Services, Minister Vandeput

Chris Van Der Auwera

Chris Van Der Auwera, Chief of Staff to the Minister for Public Services, Minister Vandeput

Chris Van der Auwera started as Chief of Staff to the Minister for Public Services, Minister Vandeput in 2014. Before his move to the federal Policy Unit, he was entrepreneur helping companies to crack the digital collaboration code. (2010 – 2014)

He worked as program and change manager for leading companies as VRT, McKinsey, De Post and Siemens. (2004 – 2010) He was active in the management of the start-up of companies/divisions within subsidiaries of international companies. Some highlights were the launch of the first Belgian internet provider in Belgium (Belgium Online, 1996), the launch of the first ASP-services (Belgacom, 1998), the launch of a new telco in Germany and the Netherlands (Belgacom, 2000) and the foundation of an utility provider. (WattPlus, 2002).

He is passionate about business model innovation, new leadership approaches and challenging today’s status quo.

He has a Master in commercial and financial sciences from KUL (Antwerp), a second European Business Certificate in marketing from the University of Applied Sciences of Pforzheim (Germany) and an additional MBA in general management from Vlerick Business School. He attended the startathlon course at Sirris.

Overheden wereldwijd vragen zich af hoe ze moeten omgaan met digitale technologieën en het disruptieve potentieel ervan. Ook in België zijn de verwachtingen qua dienstverlening van een groot deel van de bevolking toenemend gebenchmarkt op de efficiëntie en snelheid van digital globals zoals Netflix, Spotify, Facebook enzovoort. Dat legt de lat hoog voor bedrijven en overheden.
De federale overheid is aan een inhaalbeweging bezig om tegemoet te komen aan een reeks digitale uitdagingen - intern en extern. Chris Van der Auwera, Kabinetschef van de Minister van Defensie, belast met Ambtenarenzaken, licht een tipje van de sluier op over de verdere digitaliseringsstappen die deze legislatuur gezet worden – zowel binnen de overheidsorganisaties, als naar de burgers en bedrijven toe. Hij toont hoe deze acties leiden tot efficiëntiewinsten, betere dienstverlening en meer transparantie. Maar de weg is niet eenvoudig en digitale transformatie is naast een verhaal van technologie evenzeer een verhaal van cultuur en change management.

14.20

Cloud: Reis naar de cloud

Omar Benameur, Chief International, TransIP

Omar Benameur

Omar Benameur, Chief International, TransIP

Omar Benameur is sinds 1997 werkzaam in het Internet werkveld. In zijn carrière is Omar o.a. verantwoordelijk geweest voor CloudVPS en heeft hij de Cloud Divisie van KPN aangestuurd. In zijn huidige functie is Omar eindverantwoordelijk voor de Internationale activiteiten van TransIP

De cloud is voor velen nog altijd een vaag begrip. Nochtans biedt cloudtechnologie enorme opportuniteiten voor organisaties die snel willen kunnen schakelen met hun infrastructuur én hun toepassingen. Cloudexpert Omar Benameur legt uit waarom de cloud een belangrijke driver is voor digitale transformatie, en toont u welke stappen u moet nemen om zelf naar de cloud te gaan.

Mobile/Analytics: Hoe big data en analytics succesvol inzetten in retail en logistiek’

Tom Van Woensel, Professor of Freight Transport and Logistics, Eindhoven University of Technology and Antwerp Management School

Deze presentatie gaat dieper in op de rol van big data en logistieke beslisprocessen. Op basis van een aantal praktijkvoorbeelden vanuit de retail, kijken we naar hoe voorraad en transport processen verbeterd kunnen worden met big data. We tonen aan dat door het effectieve gebruik van big data, er significante waarde gecreeerd kan worden de supply chain.

14.45

Keynote: Hoe stem je business en IT af op managementniveau?

Philip Huysmans, Post-Doctoral Researcher, Antwerp Management School

Digital transformation wordt gedreven door nieuwe technologie, maar heeft impact ver daarbuiten: op werknemers, manieren van werken, en manieren van organiseren. Dit stelt ondernemingen die in een digitale context terecht komen voor nieuwe uitdagingen op technologisch én organisatorisch vlak. Onderzoek aan UA/AMS focust op praktisch toepasbare en academisch onderbouwde methoden om deze uitdagingen aan te pakken. Samen zorgen deze methoden voor het realiseren van een wendbare onderneming, die doelgericht wordt ontworpen en doorheen verschillende transformatie-fasen flexibel blijft. Tijdens de keynote zal Philip Huysmans aan de hand van case studies illustreren hoe de Enterprise Ontology, Normalized Systems en IT Governance methoden het mogelijk maken om:

  1. een stabiel fundament voor een organisatie te ontwerpen;
  2. dit fundament te implementeren met digitale technologie die flexibiliteit garandeert;
  3. de waarde van IT-investeringen te blijven opvolgen en bijsturen in lijn met de strategie van de organisatie.
15.20

Wrap-up

Bart Stoffels, Content Manager, Smart Business

Bart Stoffels

Bart Stoffels, Content Manager, Smart Business

Als voormalig hoofdredacteur van PC Magazine kan Bart Stoffels bogen op meer dan 10 jaar ervaring als IT-journalist. Bart heeft het allemaal meegemaakt, getest én beschreven: van MS-DOS, floppy-drives, en de eerste Windows-versies tot multicore processoren, netbooks en de opkomst van NAS-systemen. Vandaag staat hij aan het roer van Smart Business en Twinkle, en is hij een overtuigd gebruiker van cloudapplicaties.

Bart overloopt de key takeaways van de Digital Transformation Day.

15.30

Netwerkborrel

Veel geleerd vandaag, tijdens de netwerkborrel is het tijd om de dag te laten bezinken en de learnings te bespreken met elkaar. Een innovatieve netwerk app gaat u bovendien op basis van artificiële intelligentie voorstellen aan interessante deelnemers.

Praktische informatie

Sponsors:

   

* Deelname aan dit seminar is gratis. Uitzondering: leveranciers, consultants, werving- en selectieconsultants of medewerkers van pr- of reclamebureaus op het gebied van dit onderwerp en/of verwante terreinen kunnen aan dit seminar deelnemen tegen betaling van € 695,- (excl. BTW) per persoon. Dit is inclusief documentatie, verfrissingen en lunch. De organisatie behoudt zich het recht om individuen te weigeren met of zonder reden.

Schrijf in

Vul uw gegevens hieronder in om u in te schrijven voor dit seminar:
Bedrijfsmailadres*
Bedrijfstelefoonnummer*
Voornaam*
Achternaam*
Bedrijfsnaam*
Jobtitel*
Jobstatus*
Sector*
Jobfunctie*
Bedrijfsgrootte*
Wilt u na het seminar graag informatie ontvangen van de sponsors?
JaNee
Vul alstublieft alle velden in.
Schrijf in