Logistiek en e-commerce

Afgelopen event

Overzicht event

Wie fysieke goederen online verkoopt, moet die uiteraard ook nog bij de koper zien te krijgen. Hoe doe je dat op de meest efficiënte manier, zowel qua kosten als qua klantenbeleving? Welk aspect van de logistiek besteed je beter (niet) uit, en waarom (niet)? En hoever ga je als webwinkelier om aan de diverse leveringswensen van je klanten tegemoet te komen? Kortom: is klantgerichte logistiek dé succesfactor? Op al deze vragen geeft dit gratis Twinkle seminar een antwoord, door het brengen van inspirerende keynotes en relevante cases van Belgische spelers en hun  toeleveranciers.

28 maart, 09.30 – 13.30

In samenwerking met: 

Download presentatie

Sprekers

Bart Stoffels

Bart Stoffels

Content Manager

Twinkle.be

Peter Lagey

Peter Lagey,Project Officer,Vlaams innovatieplatform voor de logistieke cluster (VIL)

Peter behaalde zijn Master Toegepaste Economische Wetenschappen in 1994. In de eerste tien jaar van zijn loopbaan was hij commercieel actief in de ICT sector, vervolgens maakte hij een overstap naar logistiek met ervaring in business development en operationeel management. Sinds 2012 is hij verbonden aan het Vlaams Instituut voor de Logistiek waar hij projecten leidt rond duurzame (e-)logistiek, verpakking en ladingzekering.

Peter Lagey

Project Officer

Vlaams innovatieplatform voor de logistieke cluster (VIL)

Veerle Vanparys

Veerle Vanparys,E-commerce Manager,Veritas

Gestart in 1991 bij Neckermann waar ik 16 gewerkt heb als product Manager, Regio Manager en nadien Brand Manager

Nadien 5 jaar bij Casa Belgium om dan te starten bij Veritas als e-commerce Manager.

Veerle Vanparys

E-commerce Manager

Veritas

Sven Van Gucht

Sven Van Gucht,Head of Logistics & After-Sales,Vente-Exclusive.com

Sven Van Gucht is sinds september 2014 Head of logistics & Aftersales bij Vente-Exclusive.com. Vente-Exclusive.com werd opgericht in 2007 en groeide uit tot de grootste speler in online flash sales van mode- en lifestyleartikelen in de Benelux.Voordien werkte Sven als Program Manager bij GDF SUEZ in België/Frankrijk en als consultant bij Accenture. Hij studeerde handelsingenieur aan de Universiteit van Gent, management aan de Vlerick School en aan INSEAD.

Sven Van Gucht

Head of Logistics & After-Sales

Vente-Exclusive.com

Bart Van Minnebruggen

Bart Van Minnebruggen

Dierenarts en webshopeigenaar

VM Webdesign

Agenda

28 March 2017

09.30

Wat zijn de noden, wensen en plannen van Belgische webshops?

Bart Stoffels, Content Manager , Twinkle.be

Als hoofdredacteur van Twinkle presenteert Bart de belangrijkste cijfers en conclusies uit de Twinkle Webshop Survey. Op basis van eigen marktonderzoek vanuit de E-commerce Directory geeft Bart inzicht in de noden, wensen en plannen van Belgische webshops, met een bijzondere aandacht voor logistieke uitdagingen.

10.10

Keynote - Pakjesbezorging en last mile logistiek: waar ligt de consument echt van wakker?

Peter Lagey, Project Officer, Vlaams innovatieplatform voor de logistieke cluster (VIL)

Peter Lagey

Peter Lagey, Project Officer, Vlaams innovatieplatform voor de logistieke cluster (VIL)

Peter behaalde zijn Master Toegepaste Economische Wetenschappen in 1994. In de eerste tien jaar van zijn loopbaan was hij commercieel actief in de ICT sector, vervolgens maakte hij een overstap naar logistiek met ervaring in business development en operationeel management. Sinds 2012 is hij verbonden aan het Vlaams Instituut voor de Logistiek waar hij projecten leidt rond duurzame (e-)logistiek, verpakking en ladingzekering.

Zijn consumenten bereid om milieubewuster met hun bestellingen om te gaan? Levert het bundelen van leveringen, slimmere afleverpunten en alternatieve voertuigen die kostreductie en lagere footprint op?

10.40

Pauze

11.00

Case

Veerle Vanparys, E-commerce Manager, Veritas

Veerle Vanparys

Veerle Vanparys, E-commerce Manager, Veritas

Gestart in 1991 bij Neckermann waar ik 16 gewerkt heb als product Manager, Regio Manager en nadien Brand Manager

Nadien 5 jaar bij Casa Belgium om dan te starten bij Veritas als e-commerce Manager.

Veritas 125 jaar en nog steeds een geliefd merk, e-commerce in een omnichannel omgeving.

11.30

Case - De rol van logistiek in en tijdens de groei van een bedrijf

Sven Van Gucht, Head of Logistics & After-Sales, Vente-Exclusive.com

Sven Van Gucht

Sven Van Gucht, Head of Logistics & After-Sales, Vente-Exclusive.com

Sven Van Gucht is sinds september 2014 Head of logistics & Aftersales bij Vente-Exclusive.com. Vente-Exclusive.com werd opgericht in 2007 en groeide uit tot de grootste speler in online flash sales van mode- en lifestyleartikelen in de Benelux.Voordien werkte Sven als Program Manager bij GDF SUEZ in België/Frankrijk en als consultant bij Accenture. Hij studeerde handelsingenieur aan de Universiteit van Gent, management aan de Vlerick School en aan INSEAD.

Dagelijks biedt de webshop Vente-Exclusieve.com zijn meer dan 5 miljoen leden exclusieve toegang tot verkopen van topmerken, die aan sterk verlaagde prijzen worden aangeboden.

Het bedrijf groeit zeer snel zowel in zakencijfer als in aantal mensen. Vorig jaar noteerde Vente-Exclusive.com een omzetstijging van meer dan 50% en dat heeft uiteraard een impact op alle geledingen van het bedrijf.

Het logistieke departement moet deze buitengewone groei ondersteunen en faciliteren. Dat betekent omgaan met sterke fluctuaties in het volume, het managen van diverse variabelen (omvang van de goederen, waarde…) en het streven naar een maximale flexibliteit in alle processen.

12.00

Case - Webshop, van klein naar groter

Bart Van Minnebruggen, Dierenarts en webshopeigenaar, VM Webdesign

Bij het opstarten van een webshop kom je voor een heleboel uitdagingen te staan. De verkoop van het product is belangrijk, maar eveneens heel de organisatie erachter. Gaande van voldoende voorraad en opslagruimte, inpakken, verzendfirma’s uitzoeken tot retouren behandelen en klantvragen beantwoorden. Wie denkt dat het opgelost is met de verkoop van het artikel, is nog maar halfweg.

12.30

Walking lunch

Praktische informatie

Sponsors:

bpost  postnl

* Deelname aan dit seminar is gratis. Uitzondering: leveranciers, consultants, werving- en selectieconsultants of medewerkers van pr- of reclamebureaus op het gebied van dit onderwerp en/of verwante terreinen kunnen aan dit seminar deelnemen tegen betaling van € 695,- (excl. BTW) per persoon. Dit is inclusief documentatie, verfrissingen en lunch. De organisatie behoudt zich het recht om individuen te weigeren met of zonder reden.

Schrijf in