Bedrijfsdata: wetgeving en security (GDPR)

Afgelopen event

Overzicht event

Waar worden uw bedrijfsdata vandaag opgeslagen? En hoe veilig gebeurt dat? Het zijn de centrale vragen tijdens dit Business Meets IT seminarie over de verstrengde regels rond het bewaren van persoonsgegevens. Bedrijven kunnen binnenkort immers verantwoordelijk worden gesteld als dergelijke data op straat komen te liggen door een lek, hack of een ander probleem. Dit gratis seminarie brengt bezoekers up-to-date rond de zogenaamde General Data Protection Regulation, en legt uit hoe bedrijven compliant kunnen worden met deze nieuwe wetgeving.

Donderdag 1 juni, 09.30 – 12.30

 

Download presentatie

Sprekers

Bart Stoffels

Bart Stoffels,Content Manager,Smart Business

Als voormalig hoofdredacteur van PC Magazine kan Bart Stoffels bogen op meer dan 10 jaar ervaring als IT-journalist. Bart heeft het allemaal meegemaakt, getest én beschreven: van MS-DOS, floppy-drives, en de eerste Windows-versies tot multicore processoren, netbooks en de opkomst van NAS-systemen. Vandaag staat hij aan het roer van Smart Business en Twinkle, en is hij een overtuigd gebruiker van cloudapplicaties.

Bart Stoffels

Content Manager

Smart Business

Marc Vael

Marc Vael,Security, privacy & IT audit executive,Smals

Marc Vael is 25 jaar gepassioneerd bezig met informatiebeheersing en is een referentie rond risicobeheer, informatieveiligheid, privacy en IT Audit. Marc is directeur interne audit en externe informatieveiligheid bij Smals, een Belgische not-for-profit IT dienstverlener met 1.800 medewerkers en 240M euro omzet. Marc is tevens voorzitter van ISACA België, plaatsvervangend lid van de Vlaamse Toezichtscommissie, lid van het auditcomité van HoGent, bestuurder bij SAI, lid van de permanente stuurgroep bij ENISA. Marc was 6 jaar Data Protection Officer bij een grote adviesorganisatie waar hij zijn praktijkervaring opdeed. Marc is een veelgevraagd spreker en is gastprofessor aan Antwerp Management School, Solvay Brussels School en TIAS. Marc behaalde diverse certificaties waaronder IT-audit (CISA), informatiebeveiliging (CISM/CISSP) en "erkend belgisch bestuurder" (GUBERNA).

Marc Vael

Security, privacy & IT audit executive

Smals

Willem Debeuckelaere

Willem Debeuckelaere,Voorzitter,Privacycommissie

Willem Debeuckelaere studeerde rechten aan de Universiteit van Gent. Van 1977 tot 1995 werkte hij als advocaat. Hij was kabinetschef van de Belgische minister van Binnenlandse Zaken van 1995 tot 1998. Hij werd eerst benoemd als rechter van de rechtbank van eerste aanleg en in 2002 als raadsheer van het Gentse Hof van Beroep. Hij was ondervoorzitter van de Belgische Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van 2004 tot maart 2007. Sinds april 2007 is hij voorzitter van deze Commissie.

Willem Debeuckelaere

Voorzitter

Privacycommissie

Bart Van Den Brande

Bart Van Den Brande,Advocaat en Managing Partner,Sirius Legal

Bart Van den Brande is de oprichter en managing partner van Sirius Legal, een advocatenkantoor gespecialiseerd in internetrecht, IT en intellectuele eigendom.  Bart is voormalig praktijkassistent en docent aan de Vrije Universiteit Brussel en is met grote regelmaat spreker op seminaries en events rond e-commerce, privacy en online marketing.

Bart Van Den Brande

Advocaat en Managing Partner

Sirius Legal

Patrick Van Asch

Patrick Van Asch

Office 365 Product Marketing Manager, GDPR Business Development, Microsoft BeLux

Microsoft

Marc Tielemans

Marc Tielemans,Managing Consultant,RealBCP

Marc Tielemans (CGEIT, CISM, DPO) works as a consultant in the domains of Business Continuity Management, Data Protection, Information Risk Management and - Security since 2001. Together with his team, Marc has commercialized RealBCP - an integrated Business Continuity System.  The making of a newcoming solution named RealDPG, an integrated GDPR-Data Protection Management System, is Marc's and his team's most recent challenge.

Marc Tielemans

Managing Consultant

RealBCP

Jerco Veltjen

Jerco Veltjen

Sales Engineer

Sophos

Agenda

01 June 2017

09.30

Keynote: Introductie tot de General Data Protection Regulation (GDPR)

Bart Stoffels, Content Manager, Smart Business

Bart Stoffels

Bart Stoffels, Content Manager, Smart Business

Als voormalig hoofdredacteur van PC Magazine kan Bart Stoffels bogen op meer dan 10 jaar ervaring als IT-journalist. Bart heeft het allemaal meegemaakt, getest én beschreven: van MS-DOS, floppy-drives, en de eerste Windows-versies tot multicore processoren, netbooks en de opkomst van NAS-systemen. Vandaag staat hij aan het roer van Smart Business en Twinkle, en is hij een overtuigd gebruiker van cloudapplicaties.

Als hoofdredacteur van Smart Business volgt Bart Stoffels dagelijks het belangrijkste zakelijke nieuws op. Hij neemt u in vogelvlucht mee over de historie en het waarom van de GDPR, en bespreekt de kernpunten van deze nieuwe Europese wetgeving rond het bewaren en beveiligen van persoonsgegevens.

09.45

Keynote: Wat moet u echt weten over de EU GDPR?

Marc Vael, Security, privacy & IT audit executive, Smals

Marc Vael

Marc Vael, Security, privacy & IT audit executive, Smals

Marc Vael is 25 jaar gepassioneerd bezig met informatiebeheersing en is een referentie rond risicobeheer, informatieveiligheid, privacy en IT Audit. Marc is directeur interne audit en externe informatieveiligheid bij Smals, een Belgische not-for-profit IT dienstverlener met 1.800 medewerkers en 240M euro omzet. Marc is tevens voorzitter van ISACA België, plaatsvervangend lid van de Vlaamse Toezichtscommissie, lid van het auditcomité van HoGent, bestuurder bij SAI, lid van de permanente stuurgroep bij ENISA. Marc was 6 jaar Data Protection Officer bij een grote adviesorganisatie waar hij zijn praktijkervaring opdeed. Marc is een veelgevraagd spreker en is gastprofessor aan Antwerp Management School, Solvay Brussels School en TIAS. Marc behaalde diverse certificaties waaronder IT-audit (CISA), informatiebeveiliging (CISM/CISSP) en "erkend belgisch bestuurder" (GUBERNA).

Het is duidelijk op basis van de talrijke artikels en uitnodigingen dat de EU GDPR een thema is dat aandacht trekt, maar er treedt ook meer en meer verwarring op. In deze sessie wordt aangegeven waar u de authentieke bronnen vindt rond EU GDPR en wat u echt moet doen in de praktijk om in orde te zijn met deze nieuwe manier van omgaan met persoonsgegevens in uw organisatie.

10.10

Keynote: Databescherming 2.0: de beginselen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming

Willem Debeuckelaere, Voorzitter, Privacycommissie

Willem Debeuckelaere

Willem Debeuckelaere, Voorzitter, Privacycommissie

Willem Debeuckelaere studeerde rechten aan de Universiteit van Gent. Van 1977 tot 1995 werkte hij als advocaat. Hij was kabinetschef van de Belgische minister van Binnenlandse Zaken van 1995 tot 1998. Hij werd eerst benoemd als rechter van de rechtbank van eerste aanleg en in 2002 als raadsheer van het Gentse Hof van Beroep. Hij was ondervoorzitter van de Belgische Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van 2004 tot maart 2007. Sinds april 2007 is hij voorzitter van deze Commissie.

Vanaf 2018 legt Europa strengere regels op in het kader van de databescherming. De Algemene Verordening  Gegevensbescherming (AVG) verplicht organisaties en bedrijven zich aan te passen aan deze nieuwe bindende regelgeving. De Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer licht de voornaamste regels toe en verduidelijkt wat precies wordt verwacht van de functionaris voor gegevensbescherming. U een ontvangt een 13-stappenplan waarmee u meteen aan de slag kan.

10.35

De impact van de GDPR op uw marketing en prospectie

Bart Van Den Brande, Advocaat en Managing Partner, Sirius Legal

Bart Van Den Brande

Bart Van Den Brande, Advocaat en Managing Partner, Sirius Legal

Bart Van den Brande is de oprichter en managing partner van Sirius Legal, een advocatenkantoor gespecialiseerd in internetrecht, IT en intellectuele eigendom.  Bart is voormalig praktijkassistent en docent aan de Vrije Universiteit Brussel en is met grote regelmaat spreker op seminaries en events rond e-commerce, privacy en online marketing.

De GDPR brengt niet enkel heel wat nieuwe verplichtingen met zich mee op het vlak van processen binnen de onderneming, zoals PIA, data breach verplichtingen, data processing log, etcetera. Ook voor marketing en sales afdelingen zijn er enkele ingrijpende veranderingen te verwachten.  De GDPR zorgt immers voor sterk uitgebreide informatieplichten aan consumenten of “betrokkenen”, voert regels rond profiling en automatische beslissingname in, zorgt voor strengere bescherming van minderjarigen.  Bart Van den Brande is managing partner van advocatenkantoor Sirius Legal, dat erg actief is in de reclame en marketingwereld.  Vanuit zijn ervaring vertelt Bart u wat de impact van de GDPR is op uw marketingacties en op de manier waarop u data van klanten en prospects verzamelt.

11.00

Pauze

11.15

Case: GDPR - Your organization is responsible! How “response-able” are you?

Patrick Van Asch, Office 365 Product Marketing Manager, GDPR Business Development, Microsoft BeLux, Microsoft

The main driver behind GDPR is privacy, your organization is responsible. And that is in essence all about freedom; Freedom to control your personal information; Freedom to be forgotten. For many people that sounds like serious overreacting against the Big Data era, another buzz word.  But how response-able are you by 25th of May 2018?

11.40

GDPR seen from another angle - relation to Business Continuity - and (information) risk Management

Marc Tielemans, Managing Consultant, RealBCP

Marc Tielemans

Marc Tielemans, Managing Consultant, RealBCP

Marc Tielemans (CGEIT, CISM, DPO) works as a consultant in the domains of Business Continuity Management, Data Protection, Information Risk Management and - Security since 2001. Together with his team, Marc has commercialized RealBCP - an integrated Business Continuity System.  The making of a newcoming solution named RealDPG, an integrated GDPR-Data Protection Management System, is Marc's and his team's most recent challenge.

Many organizations are now in the process of organizing GDPR-compliance and -preparedness.
But what is the contributing role of business continuity management? The link is irrefutable. The speaker will emphasize that GDPR sees non-availability of personal data and -GDPR processes as an infraction.
All business continuity programs, to be a direct contributor to GDPR compliance, shall hence be “GDPR-ready”.
This presentation will give you clarifications on how to do this. The link between business continuity management and GDPR will be shown from different viewpoints: compliance, fines, risk management, information risk management (and specifically ISO27K).

12.05

How organizations lose data

Jerco Veltjen, Sales Engineer, Sophos

The GDPR is here to protect the privacy of the citizens, we will uncover how personal information is lost and what techniques the hackers use to obtain this information or hold your organization hostage with the encrypted data.

12.30

Walking lunch

Netwerklunch samen met de deelnemers van het seminar "Hoe Windows 10 bedraagt tot een verhoogd securityniveau", dat in de voormiddag plaatsvindt.

13.00

Namiddagsessie: Hoe Windows 10 bijdraagt tot een verhoogd securityniveau

Met de aankomende GDPR-wetgeving bent u binnenkort ook wettelijk verplicht om uw zaakjes qua security perfect op orde te hebben. Security omhelst vele componenten die bijdragen tot meer zekerheid. Een heel belangrijke component is het besturingssysteem. Hoe goed zijn uw bedrijfsdata afgeschermd van onbevoegden de buitenwereld? En wat als er zich een incident zou voordoen, hoe snel kunt u dan handelen?

Tijdens deze namiddagsessie (13.00 - 16.30) ontdekt u  de bouwblokken voor een veiliger bedrijfsnetwerk, met bijzondere aandacht voor de toestellen van de gebruikers en hoe een modern besturingssysteem zoals Windows 10 bijdraagt tot verbeterde security.

Schrijf in voor de namiddagsessie via deze pagina

Praktische informatie

Sponsors:

* Deelname aan dit seminar is gratis. Uitzondering: leveranciers, consultants, werving- en selectieconsultants of medewerkers van pr- of reclamebureaus op het gebied van dit onderwerp en/of verwante terreinen kunnen aan dit seminar deelnemen tegen betaling van € 695,- (excl. BTW) per persoon. Dit is inclusief documentatie, verfrissingen en lunch. De organisatie behoudt zich het recht om individuen te weigeren met of zonder reden.

Schrijf in