training-google-analytics

Google Universal Analytics

Afgelopen event

Overzicht event

Hoe gebruik je de statistieken van je website optimaal? Tijdens deze training krijg je inzicht in hoe je het gedrag van je bezoekers kan meten en correct kan interpreteren. Naast het maken van goede analyses en rapporten leer je tijdens deze training ook hoe je de statistieken moet interpreteren en hoe je deze kunt gebruiken om je website en online campagnes te verbeteren. Deze praktische training leert je de belangrijkste elementen van Google Analytics en geeft antwoord op de meest gestelde vragen.

Bonus: je ontvangt na afloop van de training het handboek Google Analytics (t.w.v. €29,95), zodat je de besproken onderwerpen rustig nog eens kunt doornemen.

Wat komt er aan bod?

  • Introductie Google Analytics: de basisbeginselen om met Google Analytics aan de slag te gaan.
  • De opzet van een Google Analytics account.
  • De gebruikersrollen in Google Analytics.
  • Het onderscheid tussen statistieken en dimensies.
  • Het bepalen van de belangrijkste doelen op je site.
  • Het instellen van de belangrijkste doelen op je site.
  • Het uitsluiten van je eigen site bezoeken en niet-menselijk verkeer.
  • De rapportagemogelijkheden binnen Google Analytics.
  • Het instellen van dashboards in Google Analytics.
  • Dashboard praktijkvoorbeelden
  • Succesverhalen met Google Analytics.
  • Vragen van het publiek

Praktische informatie

  • Er is slechts plek voor maximaal 20 deelnemers.
  • De opleiding start om 09.30u en eindigt rond 16.30u.
  • Cursusmateriaal ontvang je na afloop van de opleiding.
  • Er wordt een lunch voorzien.
  • Deelnemers dienen zelf een laptop mee te nemen.

N.B. Er is geen voorafgaande kennis vereist.

Resultaat van de training Google Analytics

  • Je hebt voldoende basiskennis om met Google Analytics aan de slag te gaan.
  • Je weet wat er dient te gebeuren om over betrouwbare en volledige data te kunnen beschikken.
  • Je kunt effectiever en efficiënter werken met de Google Analytics rapportages.
  • Je kunt de cijfers uit deze rapportages gaan vertalen naar concrete informatie.

Spreker

Gerard Rathenau
Gerard Rathenau, Adviseur / trainer / spreker én schrijver, DigitalAnalisten.nl

Gerard is Google Analytics adviseur/trainer/spreker én schrijver van het handboek Google Analytics. Hij begon in 2010 bij het online bureau PauwR Internetmarketing als AdWords specialist en ontwikkelde zich vervolgens als webanalist bij de ANWB.

Na zijn periode bij de ANWB specialiseerde Gerard zich tot Google Analytics adviseur. Hij ondersteunt bedrijven bij de implementatie van Google Analytics, het opzetten van actiegerichte rapportages en analyses om actiegerichte inzichten uit Google Analytics te achterhalen.

Ten slotte is Gerard ook initiatiefnemer van Digitalanalisten.nl. Deze blog richt zich puur op kennisdeling over Google Analytics.

Agenda

16 February 2017

09.30

De Google Analytics introductie

  • Geschiedenis
  • Terminologie
  • Beperkingen
  • Structuur Google Analytics account
  • Bronnen
10.30

De basisbeginselen van Google Analytics

  • De gebruikersrollen
  • Uitleg account/property en dataweergave instellingen
  • De standaard dimensies en statistieken
  • Het bepalen van de belangrijkste doelen voor je website
11.30

De opzet van je Google Analytics account

  • De basisinstellingen van je dataweergave
  • Het instellen van jouw doelen
  • Het uitsluiten van eigen bezoeken en niet-menselijk verkeer
  • De integratie met andere Google producten zoals AdWords en Search Console
12.30

Lunch

13.30

De rapportage mogelijkheden binnen Google Analytics

  • Uitleg mogelijkheden dashboards
  • Uitleg typen dashboards
  • Praktijkvoorbeelden van actiegerichte dashboards
  • Dashboard tips
14.30

5 succesverhalen met Google Analytics

  • Actiegerichte doelen
  • ROI AdWords campagnes
  • ROI E-mail campagnes
  • Conversie optimalisatie van je content
  • Conversie optimalisatie van je aanvraag formulieren
15.30

Discussie- en vragenronde

  • Open discussie- en vragenronde waarin de deelnemers vragen kunnen stellen of een discussie opstarten over de besproken onderwerpen tijdens de training.

Voor wie?

Deze training is gericht op onderstaande doelgroepen:
  • (Marketing)communicatiemedewerkers;
  • (Online) marketeers;
  • Verantwoordelijke voor Digital Analytics;
  • Webontwikkelaars.

Praktische informatie

*Inclusief handboek Google Analytics (ter waarde van €29,95). Business Meets IT is een erkende opleidingsverstrekker (DV.O215531) van de KMO-portefeuille. Vraag opleidingsuren aan en bespaar hierdoor tot 40% op deze training! Door in te schrijven bevestigd u dat akkoord gaat met onze voorwaarden.

Schrijf in