Het geheim van een succesvolle webshop

Afgelopen event

Overzicht event

De groei ligt voor veel ondernemingen bij online. Een eigen webshop is dan de eerste, logische stap. De volgende stap is moeilijker: hoe zorg je er voor dat je webshop bezoekers vlot converteert tot klanten? Dit gratis seminarie laat u alle componenten ontdekken die een moderne webshop absoluut nodig heeft om succesvol te kunnen zijn, ongeacht wat u verkoopt. Best practices inzake techniek, conversies, klantensupport, marketing, betalingen en logistiek/retours komen uitgebreid aan bod in één voormiddag.

Woensdag 07 december, 09.30 – 13.30

Deelnemers aan dit seminar krijgen een gratis exemplaar van het Twinkle Jaarboek 2016-2017. 

In samenwerking met: 

twinkle

Download presentatie

Sprekers

Bart Stoffels

Bart Stoffels

Hoofdredacteur

Twinkle België

Karl Gilis

Karl Gilis,Owner,AGConsult

Karl staat nummer 3 op de wereldranglijst van meest invloedrijke conversiespecialisten. Hij is de G van AGConsult, een usability agency dat sinds 2001 bedrijven helpt om de inkomsten en leads van hun websites te maximaliseren. Altijd gebaseerd op gebruikersonderzoek en feiten, omdat je geen business uitbouwt op basis van meningen en buikgevoel.

Bedrijven als Coolblue, Vanden Borre, Suzuki, Tui (Jetair), Thomas Cook en Shell doen geregeld een beroep op zijn expertise om hun websites beter te maken. Karl is gastdocent aan verschillende hogescholen en is een veelgevraagd spreker op internationale conferenties. De laatste maanden sprak hij o.a. in Londen, Berlijn, Vancouver, Toronto en Kopenhagen.

Karl combineert op een humoristische manier praktische tips met strategische inzichten. Sommige mensen omschrijven hem als de UX comedian.

Karl Gilis

Owner

AGConsult

Ernst-Jan van Leeuwen

Ernst-Jan van Leeuwen,Branding Specialist,Google Belgium

Ernst-Jan is a Branding Specialist working at Google Belgium. In his role he inspires and supports top Belgian companies in developing a sustainable digital strategy. He is an expert in utilizing the opportunities that arise online to connect brand messages with the most relevant consumer moments, called 'winning the moments that matter'. Besides, he is very passionated about developing a digital (video) content strategy on YouTube to address all need stages in the consumer funnel.

Ernst-Jan van Leeuwen

Branding Specialist

Google Belgium

Ly Truong

Ly Truong,E-commerce Expert,Retail Rocket

Ly is e-commerce Expert bij Retail Rocket voor de Key-Accounts in Europa. Naast zijn ervaring in e-commerce, Finance, Marketing, Loyalty en zijn passie voor Online is hij altijd op zoek naar de meest innovatieve oplossingen. Hij zet kansen om in concrete conversie en omzetverhoging voor gerenommeerde e-commerce partijen, waar de klantbeleving ten alle tijden prioriteit blijft. Ly is dagelijks betrokken bij digitale vraagstukken van e-commerce partijen in Europa en is een echte Game Changer in e-commerce.

Ly Truong

E-commerce Expert

Retail Rocket

Kevin Veulemans

Kevin Veulemans

eSolutions Manager Parcels

bpost

Frans Appels

Frans Appels,Managing Consultant,Netprofiler

Frans Appels is directeur van digital marketing bureau Netprofiler (www.netprofiler.nl). Hij is een veel gevraagd en inspirerend spreker over de onderwerpen web analytics, conversie optimalisatie en zoekmachine marketing. Samen met de 30 consultants van Netprofiler helpt Frans bedrijven als BinckBank, FuturumShop, Bugaboo, BrusselsAirlines, Basic-Fit en WNF de conversie en online resultaten te meten en te verbeteren.

Frans Appels

Managing Consultant

Netprofiler

José Delameilleure

José Delameilleure

Zaakvoerder

Klein Spook

Agenda

07 December 2016

09.30

Keynote: De toekomst van e-commerce in België

Bart Stoffels, Hoofdredacteur, Twinkle België

Als hoofdredacteur van Twinkle presenteert Bart de belangrijkste cijfers en conclusies uit het jaarboek van Twinkle. Op basis van gedegen, internationaal onderzoek schetst Bart een beeld van e-commerce in België, Europa en zelfs daarbuiten. Bovendien kijkt hij samen met jouw in de glazen bol van e-commerce, en onthult de evolutie van deze markt tot in het jaar 2021.

09.50

Keynote: 10 tips om meer geld te verdienen met je webshop

Karl Gilis, Owner, AGConsult

Karl Gilis

Karl Gilis, Owner, AGConsult

Karl staat nummer 3 op de wereldranglijst van meest invloedrijke conversiespecialisten. Hij is de G van AGConsult, een usability agency dat sinds 2001 bedrijven helpt om de inkomsten en leads van hun websites te maximaliseren. Altijd gebaseerd op gebruikersonderzoek en feiten, omdat je geen business uitbouwt op basis van meningen en buikgevoel.

Bedrijven als Coolblue, Vanden Borre, Suzuki, Tui (Jetair), Thomas Cook en Shell doen geregeld een beroep op zijn expertise om hun websites beter te maken. Karl is gastdocent aan verschillende hogescholen en is een veelgevraagd spreker op internationale conferenties. De laatste maanden sprak hij o.a. in Londen, Berlijn, Vancouver, Toronto en Kopenhagen.

Karl combineert op een humoristische manier praktische tips met strategische inzichten. Sommige mensen omschrijven hem als de UX comedian.

10 vaak verrassende maar altijd praktische tips waarmee je gegarandeerd meer online verkoopt. Bij elke tip geef ik verschillende voorbeelden uit de praktijk met cijfermateriaal, zodat je zeker bent dat het niet zomaar een mening is. Want meningen zijn er genoeg. Tijd voor wat feiten. Karl geeft tegelijkertijd inzicht in het proces waarmee je op een wetenschappelijke en op cijfers gebaseerde manier je website stap voor stap beter maakt.

10.15

Het internet. Ook uw zaak!

Ernst-Jan van Leeuwen, Branding Specialist, Google Belgium

Ernst-Jan van Leeuwen

Ernst-Jan van Leeuwen, Branding Specialist, Google Belgium

Ernst-Jan is a Branding Specialist working at Google Belgium. In his role he inspires and supports top Belgian companies in developing a sustainable digital strategy. He is an expert in utilizing the opportunities that arise online to connect brand messages with the most relevant consumer moments, called 'winning the moments that matter'. Besides, he is very passionated about developing a digital (video) content strategy on YouTube to address all need stages in the consumer funnel.

Consumenten in België gaan tegenwoordig niet meer online, met meer dan 200 mobiele contactmomenten per dag leven ze online. Op ieder moment van de dag, vanaf elke locatie zoeken consumenten naar informatie, inspiratie en entertainment. In deze zogenoemde micro-momenten worden voorkeuren ontwikkeld en aankoopbeslissingen genomen. Bent u klaar voor deze consument?

10.40

Koffiepauze

10.55

Wat is het effect van Realtime Personalisatie voor Viata?

Ly Truong, E-commerce Expert, Retail Rocket

Ly Truong

Ly Truong, E-commerce Expert, Retail Rocket

Ly is e-commerce Expert bij Retail Rocket voor de Key-Accounts in Europa. Naast zijn ervaring in e-commerce, Finance, Marketing, Loyalty en zijn passie voor Online is hij altijd op zoek naar de meest innovatieve oplossingen. Hij zet kansen om in concrete conversie en omzetverhoging voor gerenommeerde e-commerce partijen, waar de klantbeleving ten alle tijden prioriteit blijft. Ly is dagelijks betrokken bij digitale vraagstukken van e-commerce partijen in Europa en is een echte Game Changer in e-commerce.

Ly vertelt tijdens zijn presentatie meer over Viata en haar visie en geeft antwoord op de volgende vragen:
Wat is het effect van Realtime Personalisatie voor Viata in conversie en omzet.
Welke kansen zijn er om op basis van de huidige traffic, de conversie en omzet significant te verhogen? Hoe benutten we deze kansen en zetten we dit om in daadwerkelijk omzetverhoging, waarbij we minimaal 10% verhoging weten te realiseren. Daarnaast zorgt onze automatisch gepersonaliseerde trigger e-mail ’s voor minimaal 10% conversie, hoe werkt dit in de praktijk en wat zijn de verschillende mogelijkheden en scenario’s?

11.20

De technologie achter e-logistics. In 4 stappen naar een optimale klantervaring

Kevin Veulemans, eSolutions Manager Parcels, bpost

Handelaars actief in e-commerce houden best rekening met de verwachtingen van online shoppers met betrekking tot de levering van hun online bestellingen. Convenience is hier het sleutelwoord. Maar hoe vertaal je dat naar de eindklant? Er is geen one-size fits all benadering. Er zijn wel 4 stappen die elke webshop moet doorlopen en beslissen welke technologie het best past bij zijn strategie en de behoeften van zijn klanten.

11.45

Succes begint bij goed meten en analyseren

Frans Appels, Managing Consultant, Netprofiler

Frans Appels

Frans Appels, Managing Consultant, Netprofiler

Frans Appels is directeur van digital marketing bureau Netprofiler (www.netprofiler.nl). Hij is een veel gevraagd en inspirerend spreker over de onderwerpen web analytics, conversie optimalisatie en zoekmachine marketing. Samen met de 30 consultants van Netprofiler helpt Frans bedrijven als BinckBank, FuturumShop, Bugaboo, BrusselsAirlines, Basic-Fit en WNF de conversie en online resultaten te meten en te verbeteren.

Frans laat allereerst zien hoe je met diverse tools goed in kaart brengt hoe de online customer journey van je sitebezoeker er uit ziet. Daarna toont hij hoe je 4 specifieke rapportages uit Google Analytics vertaalt in waardevolle inzichten voor het verbeteren van je webshop omzet en conversies. Tot slot behandelt Frans aan de hand van diverse webshop voorbeelden de 6 gouden stappen van conversie optimalisatie.

12.10

Zes succesrecepten voor een niche-webshop

José Delameilleure, Zaakvoerder, Klein Spook

Sinds Klein Spook vijf jaar geleden gelanceerd werd als webshop gespecialiseerd in wasbare luiers, is de webshop uitgegroeid tot dé referentie in zijn markt. Tijdens deze presentatie zal medeoprichter José Delameilleure zes redenen aanhalen waarom deze nichewinkel zo’n hoge vlucht genomen heeft.

12.35

Walking lunch

Voor wie?

Dit seminar is geschikt voor iedereen die zich professioneel bezig houdt met digital commerce. Bijvoorbeeld de directie of medewerkers van webshops, maar zeker ook van fysieke winkels waar de digitale transitie steeds belangrijker wordt.

Praktische informatie

Sponsors:

bpostnetprofiler retailro

* Deelname aan dit seminar is gratis. Uitzondering: leveranciers, consultants, werving- en selectieconsultants of medewerkers van pr- of reclamebureaus op het gebied van dit onderwerp en/of verwante terreinen kunnen aan dit seminar deelnemen tegen betaling van € 695,- (excl. BTW) per persoon. Dit is inclusief documentatie, verfrissingen en lunch. De organisatie behoudt zich het recht om individuen te weigeren met of zonder reden.

Schrijf in